تم کده

پرشین هاست

داینامیک اس ام اس

میوه های عجیب و غریب :: سخن شیرین

سخن شیرین

مطالب خواندنی

سخن شیرین

مطالب خواندنی

در آغاز جهان آبی نبود ... تو در آن نگریستی ، و آسمان، ابرش را بارانید و دریا، طوفانش آرامید ... چشمانت را از من مگیر ... تا اندوهم را بگریم
سخن شیرین

من «ایلیا» ملقب به «ایلی بلا» هستم.
ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه سی ام تیرماه سال 1390، بیمارستان سجاد تهران را با قدوم خودم منور کردم...
مثل شیر قوی هستم،
شیر دوست دارم،
دستامم زیر شیر میشورم...
اسم آبجیم هم «وانیا» ملقب به «دخمل طلا»، هست که ساعت هشت و پنجاه دقیقۀ صبح روز چهارشنبه بیست و ششم آذرماه نود و سه، برگ زرین دیگری بر بیمارستان سجاد افزود...

امــکانات
  • آخرين نظرات
    نويسندگان
  • میوه های عجیب و غریب

    طالبی شاخ دار: Horned Melon
    طالبی شاخ دار ترکیبی از خانواده ملون ها و خیارها به حساب میاد. این میوه که داخلش شبیه ژله است، یکی از خوردنی های سنتی آفریقا است.

    01

    ترگیل: Mangosteen
    ترگیل رو میتونید توی کشورهایی مثل مالزی، تایلند، اندونزی یا جنوب هند پیدا کنید. این میوه عجیب که به اندازه یک توپ تنیس هست، شیرین و آبداره.

    02

    مژکی: Rambutan
    مژکی یه میوه درختی خوش قیافه است که توی مناطق استوایی رشد می کنه. همونطور که از اسمش پیداست، روی بدنه این میوه مژه های ضخیمی وجود داره که ظاهر جالبی بهش داده. گوشته مژکی کمی ترد است و مزه ای ترش و شیرین داره.

    سیب آکی: Ackee
    آکی یه درخت همیشه سبزه که میتونه تا ۱۰ متر رشد کنه. از میوه این درخت در غذاهای جاماییکایی استفاده می کنند. از خود میوه، هسته ها، برگ ها و حتی تنه درخت برای موارد دارویی هم میشه استفاده کرد.

    جک فروت: Jackfruit
    جک فروت یکی از میوه های بزرگ درختی به حساب میاد که آبدار و معطر هست و در کشورهای جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا رشد می کنه. از این میوه توی خیلی از دستور پخت های غذا استفاده می کنند.

    کارامبولا: Carambola
    کارامبولا که همچنین به نام میوه ستاره ای هم معروف هست که در کشورهایی مثل سری لانکا، بنگلادش، اندونزی و… رشد می کنه. همونطور که در تصویر میبینید، این میوه شبیه یک ستاره است، و همه قسمت های اون قابل خوردنه.

    سالک: Salak
    سالک یک نوع درخت کاج محسوب میشه که میوه های عجیب خوردنی روی اون رشد می کنن. با نیشگون گرفتن از سر این میوه ها، پوست اونها کنده میشه و میتونید گوشته داخلش رو بخورید. مزه سالک شیرین و اسیدیه، و جنسی شبیه به سیب داره.

    دوریان: Durian
    خیلی از مردم آسیای شرقی، این میوه رو به عنوان “شاه میوه ها” میشناسن. دوریان بوی قوی و مزه ای شبیه بادام داره.

    سیب زمینی شیرین بنفش: Purple Sweet Potato
    سیب زمینی که به خاطر بالا بودن میزانه نشاسته، مزه شیرینی به خودش گرفته

    انگور برزیلی: Jaboticaba
    انگور برزیلی، یک نوع انگور عجیبه که میوه های اون روی تنه درخت رشد می کنند. درخت این میوه به راحتی خودش رو با محیط تطبیق میده و تقریبا در هر شرایطی قابل پرورش دادن هست.

    نظرات (۰)

    هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی